תקלות נפוצות במצבר הרכב וכיצד ניתן להימנע מהן

מצברים במבצע IDM מצברים

תקלות נפוצות במצבר הרכב וכיצד ניתן להימנע מהן

By שי 0 Comment מרץ 25, 2021

כל מכשיר שאנו רוכשים ובמיוחד אם הוא נועד לשמש אותנו ביומיום, וכל שכן אם השקענו בו סכומים לא מבוטלים – זוכה ליחס חם ומגן מצדנו, שכן מטבע הדברים אנו מעוניינים להפיק ממנו תועלת רבה ככל האפשר ולתקופה ממושכת עד כמה שניתן. אך משום מה כאשר מדובר על כלים ומכשירים שנמצאים במקום סמוי מהעין – כמו מתחת למכסה המנוע של הרכב למשל, אנו נוטים לשכוח כמה חשובים הם ועד כמה אנו זקוקים להם ביומיום.

כך נכון הדבר במיוחד בכל הנוגע למצברים לרכב, שלא רק שישראלים רבים אינם נוהגים לערוך להם את הבדיקות השגרתיות ההכרחיות, הם גם יוצאים מנקודת ההנחה כבר מלכתחילה שלרוב לא מדובר בכלי "מציל חיים" ולכן לא חייבים לבדוק אותם באופן תכוף כל כך. אך האמת היא שזהו אחד הכלים הקריטיים לתפקודו התקין של הרכב, ומעבר לסכנה שיכולה אף היא להיגרם חלילה במקרים מסוימים (אם כי נדירים) של הזנחה, מדובר למעשה בלב הפועם של הרכב, בלעדיו הוא לא יוכל להתניע ולנסוע גם לא כמה מטרים בודדים. אז מהן התקלות הנפוצות שחשוב להישמר מהן, וכיצד תדעו לזהות אותן?

חיבורים רופפים

הצוות של IDM מצברים אומר שזאת התקלה הנפוצה ביותר,נתחיל מהבדיקה הפשוטה והקצרה ביותר, שניתן לעשות ממש על בסיס שבועי ובאמצעות מראה העין בלבד: פתחו את מכסה המנוע אחת לכמה זמן ובדקו האם חיבורי המצבר תקינים ולא רופפים. במקרה שלא ערכתם את הבדיקה הזו עד כה וגיליתם שהחיבורים אכן לא "ישבו" כראוי בתושבות שלהם, חשוב לוודא אצל חשמלאי רכב מוסמך שלא נעשה נזק למצבר במשך כל התקופה, ולכן מומלץ לכל הפחות להתייעץ עם איש מקצוע – אם לא ללכת ממש לסוכנות מוסמכת באופן פיזי.

קורוזיה ונזילת חומצה

זה לא משנה אם יש לכם רנו, או אתם מחפשים לקנות מצבר למאזדה או מצבר לקיה קרניבל, זה קורה פשוט כמעט בכל המצברים. במצברים רבים קורה שמצטברת קורוזיה בקצוות החיבורים שלהם, וחשוב מאד לנקותם היטב ולמנוע התפתחות חדשה שלה; הקורוזיה מופיעה בדמות כתמים כהים (כמעט שחורים) על גבי המצבר, ולרוב קל מאד לזהותה. כדי לנקות את הכתמים מומלץ להעביר סמרטוט לח (ספוג במים חמים) או אפילו מברשת ברזל על פני השטחים המלוכלכים, ולאחר מכן לעבור עליהם שוב עם סמרטוט טבול בגריז – כך תבטיחו שמירה מרבית על האזור, ותמנעו נזקים דומים לאורך תקופה ארוכה בהמשך.

במקרים בהם הקורוזיה אינה נראית ככתמים בודדים פה ושם אלא ניכרת בכמויות גדולות ועל פני משטחים נרחבים אחרים במנוע, כבר יהיה מדובר על נזילת חומצה מהמצבר, ובמקרה כזה יש לפנות באופן דחוף לחשמלאי רכב מוסמך, כדי לתקן את התקלה לפני הכל, וכמובן כדי למנוע נזק גדול עוד יותר בהמשך. במיוחד במקרים בהם החומצה התפשטה לאזורים אחרים בגוף המנוע ולמצבר עצמו, חשוב לשים לב שהיא לא פגעה ברכיבים חשובים אחרים ושהיא לא מחקה סימונים חשובים. מכל מקום במקרה של תקלה בהיקף משמעותי, מומלץ להתייעץ לא רק עם חשמלאי רכב אלא גם עם מוסכניק מוסמך, וזאת כדי להבטיח נסיעה שקטה ובטוחה, וחפה מכל נזק.

מצברים במבצע IDM מצברים
מעוניינים במצבר במחיר מבצע? זה הזמן לבקר באתר IDM מצברים