המחיר הסביבתי שכולנו משלמים על גרוטאות שצריך להעביר למגרש רכבים לפירוק

מחיר סביבתי רכב לפירוק

המחיר הסביבתי שכולנו משלמים על גרוטאות שצריך להעביר למגרש רכבים לפירוק

By שי 0 Comment יולי 19, 2019

בכל שנה, נערמות מאות טונות של פסולת מתכת בישראל. חלק ניכר ממסה אדירה זו מגיעה מרכבים ישנים. מתוך כמות הפסולת הכבדה הזו, פחות מ-10% מגיע בסופו של דבר למחזור. מדובר על מגמה בעלייה שהולכת וחונקת את מרכזי הערים ושטחים פתוחים רבים ברחבי הארץ. הגורם העיקרי לכך הוא נטישת רכבים – בעלי רכבים משאירים את רכביהם בשטח על מנת להימנע מתשלום אגרות וכדי להסיר אחריות על הרכב ממנו לא הצליחו להיפטר.

נזקים סביבתיים רבים

ההשלכות הסביבתיות של מפגעים אלו היא רחבת היקף וחולשת על תחומים רבים.

מחיר סביבתי רכב לפירוק

חלחול רעלנים

רכבים עומדים עשויים לדלוף לאחר תקופה ממושכת בה הם עומדים. בסופו של דבר, יתחילו לזלוג שמנים, נוזלים הידראוליים וחומרים רעילים אחרים הנמצאים ברכב אל הקרקע. חומרים אלו חשופים למגע על ידי בעלי חיים, ילדים ולקליטה על ידי האדמה ומקורות מים. הרעלה זו עשויה לפגוע משמעותית בחי ובצומח בעיר ומחוצה לה.

חלודה

פציעה מחלקי מתכת חלודים עשויים להסתיים במחלות מסוכנות והמתכת המתפוררת מתהליך החמצון מתפרקת אל הקרקע ומהווה גורם מזהם מסוכן.

כיעור הנוף

בצדי הדרכים, בשדות, בפרברי העיר ואפילו במבואות הירוקות שמחוץ לעיר, ניתן למצוא גרוטאות רכב מחלידות אשר מכערות מאוד את המרחבים המשמשים לנופש ולמחיה ופוגעים בנוף ועשויים להוות סיכון בריאותי ובטיחותי.

על מנת לסלק את המפגע יש לפנות לעסק לפירוק רכבים

אם אתם גרים באזור הצפון למשל מומלץ ליצור קשר עם קונה רכבים לפירוק גרר איתי או עסקים בסגנון הזה,שליחת הרכב הנטוש לעסק הקונה רכבים לפירוק יבטיח יתרונות רבים וחשובים לסביבה לטווח הקצר והארוך.

פתרונות לטווח הקצר

  • המפגע יוסר ונופי הארץ יישארו נקיים, בטוחים וישמרו על יופיים.
  • יימנע זיהום אשר עלול לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה בה הושלכה הגרוטאה.

פתרונות לטווח הארוך

  • כריית עופרות מתכת דורשת משאבים סביבתיים רבים. תהליך הכרייה הוא הרסני למרחבים טבעיים רבים ופוגע בחברות רבות באזורים נרחבים במדינות מתפתחות. שליחת מאות טונות של מתכת למחזור בכל שנה יסייעו להפחית את הדרישה לכריית מתכות חדשות ותפחית את הנטל הסביבתי.
  • כמו כן, כאשר מעבדים מתכת מעופרות טבעיות, הדבר דורש אנרגיה עצומה. עיבוד של מוצרי מתכת ישנים דורש משאבי אנרגיה קטנים פי ארבעה מעיבוד העופרות ולכן פירוק רכבים מהווה מקור חשוב לחומרי גלם הדורשים פחות אנרגיה ולכן גם מפחית את זיהום האוויר עבור ייצור האנרגיה ובתהליך ייצור החומרים החדשים.
  • כמו כן, ניתן לייעד גם את הגומי והשמנים והדלקים השונים לתעשיות רבות ולחסוך משאבים רבים גם בתעשיות אלה.

הפתרון בידיך

אז איך עושים את זה? קודם כל עליכם להוריד את המכונית הרשומה מהכביש ולאחר מכן ליצור קשר עם סוחר קונה רכבים לפירוק,, לכל אחד מאיתנו יש את הכוח להיפטר ממספר טונות של פסולת על ידי שיחת טלפון פשוטה. שירות פירוק רכבים יגרור את הגרוטאה, יזכה אותך כספית על הרכב הישן ויפרק את הרכב לרכיביו השונים שיישלחו למחזור. כך יובטחו לכולנו מרחבים נקיים, בטוחים ונעימים יותר לעין.