מה מקצר את חיי המצבר

מצבר רכב

מה מקצר את חיי המצבר

By eitan 0 Comment פברואר 21, 2017

רבים מהנהגים בארץ ובעלי המכוניות מופתעים מהעובדה כי מצבר חדש יחסית שובק חיים ומתקלקל. אורך חייו של מצבר ממוצע הינו בין שנתיים לארבע שנים במנועי בנזין ובין שנה וחצי לשלוש במנועי דיזל. אולם יפתיע אולי לשמוע כי המצבר יכול להאריך ימים זמן רב לאחר האחריות ולאחר הזמן הממוצע של אורך חיי מצבר. את כל זה לא תשמעו אצל בעלי המוסכים השונים אך חברים במועדוני הרכב השונים יוכלו לאשר זאת בקלות .

כדי לדעת כיצד ניתן להאריך את חייו של המצבר נקדים הקדמה קצרה כיצד עובד המצבר. המצבר הינו תחנת כח קטנה המספקת חשמל ואנרגיה לכל הרכב המצבר בנוי משישה תאים של עופרת הטבולים בחומצה השילוב של עופרת יחד עם החומצה יוצרים פעולה כימית אשר גורמת למצבר ליצור חשמל. מכאן גם מחירי המצבר שיכולים להשתנות בעקבות עליה או ירידה של מחירי העופרת בעולם.

מצבר רכב

כיצד ניתן להאריך את חיי המצבר?

בדיקה של אחת לשלושה חודשים של המצבר יכולה להאריך את חייו של המצבר. בידקה זו אינה חייבת להעשות במוסך או על ידי איש מקצוע ניתן לעשות את הבדיקה באופן עצמאי ללא שום ידע מקדים או חוש טכני מיוחד.

מה חשוב לבדוק ומה בודקים?

קורוזיה היא אחת הבעיות המרכזיות שנמצאות על המצבר הקורוזיה מצטברת על הקטבים של המצבר וגורמת לזליגה של זרם מהמצבר ניקוי של קורוזיה נעשה באופן שפוט וקל על ידי שפיכה של מים חמים על הקטבים וניקוי עדין באמצעות מברשת קטנה ניתן למנוע קורוזיה על ידי מריחה של גריז או שמן על הקטבים.

המבנה החיצוני של המצבר גם כן חשוב ביותר בבדיקה שתערכו בידקו את המבנה החיצוני של המצבר שאינו סדוק או שבור במידה והמבנה סדוק או שבור יש צורך להחליף מצבר.

בנוסף עליכם לבדוק כי הקטבים מחוזקים ואינם רופפים במידה והקטבים רופפים חשוב לחזק אותם ולסגור את הברגים היטב.

מה התועלת של רכישת מצברים און ליין? <<< לחץ כאן למידע נוסף

רוב המצברים מכילים מים המים מונעים את התחממות המצבר בדיקה פשוטה של מפלס המים על ידי פתיחה של פקקי המים יכולה למנוע מהמצבר להיסדק או להישבר במידה ויש חוסר במים ניתן להוסיף מים מזוקקים אשר ניתן לרכוש בכל תחנת דלק.

מצבר שאינו מעוגן כהוגן יכול לגרום לתקלות בתפקודו של מצבר הרכב יש לבדוק את תקינות העגינות של המצבר שיהיה מעוגן כהוגן לגוף הרכב.

טעינה שאינה במתח תקין יכולה אף היא לגרום לבעיות בתפקוד המצבר לכן כדאי לגשת לחשמלאי רכב אחת לכמה זמן כדי לבדוק את טעינת המצבר.

פעולות פשוטות אלו יכולות להאריך את חיי המצבר פלאים במידה ועשיתם את כל הפעולות הללו כל כמה חודשים ועדיין המצבר חלש זהו סימן שכבר יש צורך בהחלפת המצבר. כאשר מעוניינים להחליף מצבר כדאי לרכוש מצבר מחברת מצברים המתמחה אך ורק בענף המצברים כך תוכלו להיות בטוחים כי המצבר שרכשתם יתאים לסוג הרכב שברשותכם ותקבלו את המחיר הטוב ביותר .

למידע על התאמת מצבר לרכב ניתן למצוא בקישור הבא